Jumaat, 4 Mei 2012

AriGatO..

MinGGu 6


           Bismillahirrahmanirrahim..sempena minggu yg sangat bermakna, sy ingin mengucapkan jutaan TAHNIAH buat Puan Afzan yang telah lulus viva dan menjadi Dr Afzan sekarang ni..syukur Alhamdulillah..sempena pencapaian beliau, kali ini nukilan sy berkisar tentang tempat impian sy untuk melanjutkan pengajian ke luar negara. Setiap orang pasti mempunyai cita-cita masing2 samada ke peringkat diploma, ijazah, master, Phd dan sebagainya..insyaAllah, sy bakal menamatkan ijazah..sy juga ingin menjadi seperti Dr Afzan..pada usia yg muda sudah memegang pangkat Dr (Phd).



           Berbalik kepada cita2 sy ingin melanjutkan pngajian ke luar negara. Tempat impian sy ialah negara JEPUN. sy sangat skekan negara Jepun. mgkin sebab bnyak sangat tengok cerita Jepun kot. Selain itu, sy mmg sukakan budaya yang ada di sana. Walaupun tsunami telah membawa perubahan yang besar kepada Jepun tetapi mereka dapat bangkit semula. Ini menunjukkan betapa cepatnya Jepun membangun samada dalam teknologi dan pendidikan.




          Saya berharap sangat satu hari nanti saya dapat menjejakkan kaki ke Jepun. Itu lah satu-satunya impian saya yang masih belum tercapai. Bukan stakat untuk melihat budaya di sana tetapi sy ingin sangat untuk melanjutkan pelajaran di sana. Dulu masa kecil, mak saya selalu saja cakap yang saya ni nk pergi terbang jauh ke sebab suka sangat makan kepak ayam. Mak saya cakap mungkin saya akan belajar di luar negara kot. Tapi sampai sekarang impian itu masih lagi belum menjadi kenyataan. InsyaAllah, jika ada kemahuan maka di situ ada jalan. Doakan sy dapat melanjutkan pelajaran ke negara Jepun..insyaAllah..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan