Selasa, 15 Mei 2012

My LiTtle NutrisiOn

Minggu 8

Setiap org pasti mempunyai selera masing2 lebih-lebih lagi di usia kanak-kanak yang baru mula mengenal dunia. Pemakanan yang sihat sangat penting kepada kanak-kanak kerana pada peringkat inilah tahap pertumbuhan mereka pesat berkembang. Jika mereka tidak diberi makanan yang berkhasiat maka ini akan membantutkan pertumbuhan mereka. Ibu bapa dan guru tadika perlu sentiasa memantau pemakanan harian mereka bagi mengelakkan sebarang penyakit terutamanya obesiti dalam kalangan kanak-kanak. 

Makanan dan minuman ringan merupakan makanan yang menjadi kegemaran kanak-kanak. Contohnya, KFC, air berkarbonat, snek, burger dan sebagainya. Makanan ini bukanlah tidak boleh dimakan tetapi adalah lebih baik tidak dimakan terlalu kerap kerana mempunyai tahap kolesterol yang tinggi. Begitu juga di tadika/taska, pengusaha tadika/ taska perlu menyediakan makanan yang sihat dan berkualiti mengikut tetapan yang telah ditetapkan di sini. Pengusaha tadika juga perlu menyediakan makanan mengikut piramid makanan yang betul.


Saya ingin berkongsi tentang 1 artikel menarik tentang makanan..sila klik di sini..artikel ini sangat menarik dan sangat sesuai sebagai panduan kepada bakal2 pengusaha tadika..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan